Instagram

PART B. the Return! Archive,Part A, Athens->Corfu

Tuesday, April 1, 2014

Προετοιμασία Σκάφους και πρώτη δοκιμαστική πλέυση

Λοιπόν,
Η αρχική σκέψη ήταν να χρησιμοποίησω αυτό το blog σαν ημερολόγιο για την καταγραφήφή της προετοιμασίας και του ταξιδιού.
Το οποίο, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δεν έχει γίνει, καθώς το σκάφος είναι σχεδόν έτοιμο και εγώ δεν έχω γράψει τίποτα.
Έν τάχει λοιπόν, έχουμε ένα καινούργιο screecher (Code 0), ένα καινόυργιο συνθετικό πρότονο, έχουμε αφαιρέσει με αμμοβόλή ολα τα παλία στρώματα μουράβιας που είχαν συσσωρευτεί με τα χρόνια (και έκαναν το σκαφάκι να συμπεριφέρεται σαν να σέρνει πίσω του δύο κουβάδες) και αντικαταστάθηκε από μία σκληρή χαμηλής τριβής και έχω κάνει και πολλά άλλα, αλλά καθώς δεν τα έχω καταγράψει όπως γίνονταν, τα έχω ξεχάσει!
Α, ναι, έχω βάλει παντού φώτα LED (και στον εφίστιο!) και έχω εγκαταστήσει ενα βολτόμετρο/αμπερόμετρο βασισμένο σε Arduino που έφτιαξα (προοίμιο του ship computer που περιγράφω σε άλλο blog και που ακόμα δεν έχω φτιάξει...)
Και επειδή το συνεχές κείμενο μπορεί να γίνει βαρετό, να βάλω και μερικές φωτογραφίες:
Εδώ σηκώνουμε το κατάρτι:


Για να σηκωθεί το κατάρτι (και για να κατεβεί), δεν χρείαζεται γερανός, γίνεται χρησιμοποιώντας μία αντηρίδα και δύο μανταράκια που αφού σηκωθεί το κατάρτι  αφαιρούνται. Η δύναμη που απαιτείται για να σηκωθεί το κάτάρτι έρχεται από τον εργάτη του τρέιλερ πάνω στον οποίο συνδέεται το μαντάρι του φλόκου.
Εδώ το σκάφος με σηκωμένο κατάρτι και ανοιχτούς τους πλωτήρες, έτοιμο για να περαστούν τα δίχτυα:
Περάσαμε λοιπόν και τα δίχτυα, φτίαξαμε (λίγο!) και το μέσα
("Φτιάξαμε" είπα, όχι "τακτοποιήσαμε"!)
και με τα πολλά, ετοιμάστηκε για "δοκιμαστική πτήση".
Για την οποία βγήκαμε την προηγούμενη Κυριακή.
Δυστυχώς δεν τράβηξα φωτογραφίες από την καθέλκυση/ανέλκυση, για την ακρίβεια δεν τράβηξα καμία φωτογραφία αλλά τραβήχτηκαν με κινητό μερικά snaps:
(Στα πλαίσια προστασίας προσωπικών δεδομένων, βάζω μόνο δική μου φωτογραφία, αν οι ενδιαφερόμενοι δεν έχουν αντίρρηση, θα βάλω και του πληρώματος!)
Ο καιρός ήταν καλός με ένα 4-άρι/5-άρι.
Πήραμε κατευθείαν μούδα (μία και είχα έτοιμη και την δεύτερη) και μπροστά βάλαμε μόνο φλόκο, δηλ. δεν δοκιμάσαμε το νέo screecher, παρόλα αυτά το σκαφάκι πήγε πολύ καλά, έμοιαζε να γλιστράει απαλά και πλάναρε γρήγορα.
Ο νέος συνθετικός πρότονος με ανησύχησε λίγο γιατί βρέθηκε να χαλαρώνει.
ΟΚ, σε αντίθεση με τον προηγούμενο που είχα πάρει από Colligo Marine, αυτός φτίαχτηκε εδώ, πάνω στα μπλόκια του προηγουμένου και το σκοινί που χρησιμοποιήθηκε (θεωρητικά Dyneema) δεν ήταν pre-stretched οπότε στο φορτίο ήταν λογικό να ανοίξει λίγο.
Εν πλώ, χρησιμοποίησα σαν προσωρινό πρότονο το μαντάρι του screecher και μπόρεσα να πάρω τα μπόσικα αλλά ακόμα και έτσι είχα slack στον φλόκο, πράγμα που επηρεάζει τα όρτσα που μπορώ να πιάσω.
Θεώρησα ότι ήθελε λίγο σφίξιμο ο πρότονος ακόμα, αλλά όταν κατεβάσαμε πανιά και δέσαμε, είδα πως η τάση ήταν καλή, και υποψιάζομαι λίγη ελαστικότητα στο σκοινί, πράγμα που κανονικά δεν έχει το Dyneema και είμαι λίγο ανήσυχος...
Βεβαίως, η δύναμη που υπήρξε ήταν μεγάλη σχετικά, υπήρχαν στιγμές που κανονικές θα έπρεπε να πάρουμε και 2η μούδα, τέλος πάντων, ο πρότονος είναι κάτι που θα πρέπει να παρακολουθήσουμε...

Τα επόμενα ΣΚ θα γίνουν και άλλες δοκιμαστικές πλεύσεις και μικρές εκδρομές εδώ γύρω (Αίγινα, Αγκίστρι, Κόρφος, Βαθύ, ίσως και Πόρος) ώστε να δοκιμαστεί το σκάφος αλλά κυρίως οι συμμετέχοντες να καταλάβουν τι περίπου θα είναι η συμβίωση για αρκετές μέρες  σε ένα τόσο μικρό χώρο και με ελάχιστες ανέσεις.

Στα επόμενα post θα αρχίσω να γράφω για τα "Ports of Call" της διαδρομής (πςςςς, ψάρωσα!)




No comments:

Post a Comment